GrannYran

Lovade ju att jag skulle visa bilderna från Postkodlotteriets Grannyra i Växsjö från förra söndagen för bra många dagar sen. Och hur gick det? Joo sådär skulle jag väll säga. Nu sisådär en vecka senare kör jag åter på det gamla ordspråket som så ofta hänger med mig, inte minst här på bloggen, Bättre sent än aldrig!
 
Dagen i Växjö började med en lunch på Clarion tillsammans med Cajsa från Operation smile Sverige, Rami från studentgruppen i Uppsala och Eleonore! (samt Medina som satt vid bordet bakom)
 
 
Sen bar det av ner till stororget och förmånstagartältet för att få lite info om hur allt skulle gå till och bli fotograferade.
 
 
Vår uppgift var främst att dela ut scarfs till alla i publiken och lagomt till att alla började släppas in började det självklart spöregna. Men som tur var fanns det ungefär lika många regnponchos som scarfs. Själv kände jag mig som en liten mumie med min vinterjacka, Reflexväst från Operation Smile och halsduk under all plast och lägligt nog kom han som (jag antar) hade hand om PR fram och ville knäppa kort på mig där jag stod med alla kläder och scarfs som jag höll på att dela ut. (han står faktiskt på bilden här ovanför i röd jacka)
 
Våra finna broschyrer <3
 
Och så drog själva eventet igång och när jag väl kommit in i förmånstagartältet igen passade jag på att kika på Postkodlotteriets instagramkonto för att se om bilden på mig kommit med, vilket den också hade. Mycket vackert.
 

Ungefär tio sekunder senare när jag fortfarande stod och kollade ner i mobilen så pickar någon mig på axeln och när jag tittar upp säger en man från röda korset "Hörru, du är med på storbildsskärmen!". Och ja, där stod jag på båda sidorna om scenen med ett brett leende och en massa gula scarfs i händerna medan scenfolket fortsatte med sitt på scenen.
 
 
Dagen i Växjö avslutades med middag på The Bishops Arms innan tåget gick tillbaka till Stockholm. Allt som allt var det en absolut helt fantastisk dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback