Kärt återseende

Hej igen! Nu var det väldigt länge sedan jag bloggade sist. Jag tappade helt enkelt skrivlusten och inspirationen där. Egentligen har det väll skett successivt ända sedan jag började på KTH. Att fota, redigera bilder, måla och skriva fanns det helt enkelt inte så mycket tid och lust till längre och med det gick bloggen in i en dvala. Jag tänker inte lova mig själv den här gången att jag ska börja skriva eller lägga upp bilder här  regelbundet utan bara att jag kommer göra det när jag verkligen vill. Om det blir långa texter eller bara bilder vet jag inte, och inte heller om jag helt plötsligt slutar blogga igen. Saker händer i livet och man har bra  och lite sämre dagar, och dagar det helt enkelt inte händer ett enda dugg. Så hur det blir här låter jag vara osagt men just nu vill jag verkligen dela med mig av alla bilder jag tar, och då gör jag det.
 
Massor, och då menar jag verkligen massor, har hänt under året som gått. Från alldeles fantastiska saker till ganska fruktansvärda. Jag har skaffat en vit liten fluffig bebis och mitt fantastiska lilla hjärta har fått somna in vilket var det solklart värsta jag varit med om i livet.
 
Just nu sitter jag på tåget på väg från Stockholm och en pärlträff med Operation Smile. Jag är fortfarande ordförande men bara maj ut. Sen kliver jag av och överlåter ordförandeskapet till någon som kommer bo i Stockholm nästa år, för det kommer nämligen inte jag. Jag kommer och har sedan i julas bott i Sandviken eftersom det dels varit stambyte i lägenheten i Bergshamra och jag därmed pluggat på distans, och dels har bestämt mig för att ta ett sabbatsår nästa år innan jag går klart som civilingenjör. Och det ska bli otroligt skönt och är välbehövligt.
 
Strax innan Jul fick jag ett tillskott i form av en vit liten fluffig kattunge med bärnstensfärgade ögon vid namn Diezel. Ett tag därefter fick jag emellertid byta namn på min lilla hårboll till Diza efter ett veterinärbesök där det konstaterades att min lilla kille var en liten flicka. Men lika glad för det var jag för oavsett så hade jag ju fått hem den underbaraste lilla skrutta jag någonsin kunnat tänka mig. Det är delvis därför jag verkligen känner att jag ville börja blogga lite smått igen för det knäpps ofantligt många bilder på denna lilla tös som jag helt enkelt vill göra något med. Med andra ord kommer det komma mycket bilder på henne i framtiden här.
 
Den senaste tiden har jag hållit på med mitt kandidatexamensarbete (förkortat KEX, vilket har förvirrat många jag pratat med de senaste månaderna) inom hållbar energiteknik, vilket i princip består av en litteraturgranskning och en undersökning om vädring i rapportform. Det har gjort att det ändå gått väldigt bra att plugga på distans, och nu även börja jobba deltid på Sandvik. Imorgon är jag dock ledig och den dagen kommer spenderas tillsammans med min lilla skrutt och min kära mamma. Nu ska jag dock snart kliva av tåget så jag säger hej då för nu och avslutar inlägget med lite bilder från den senaste tiden. Ha en fortsatt trevlig kväll världen!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback