Underbara stad

Det blev en ganska kort dag i skolan igår. Solen sken ju som bara den och det gick helt enkelt inte at sitta inne längre än till klockan 2 och eftersom jag ändå skulle iväg till folkuniversitetet sen till kvart över 3 så passade jag på att smita lite tidigare när vi ändå inte hade några lektioner.
 
 
Exakt vad jag skulle göra var jag dock inte säker på. Men jag tänkte att jag kunde åka till Rådmansgatan och ta en promenad i närheten av universitetet, men när jag väl klivit av tunnelbanan och såg skyltarna åt båda riktningar varav den ena sa "Stadsbiblioteket" så kom jag på att jag aldrig varit där förut. Så jag började gå åt det hållet och när jag kom upp för trappan var det inte så svårt att gissa vilken byggnad som var min destination. Underbara stad, säger jag bara.
 
 
Även fast jag inte lånade något var jag bara tvungen att skaffa ett bibliotekskort. Det lär ju inte bli sista gången jag besöker den där vackra byggnaden.
 
 
Sen var det dags för sånglektion och det gick faktiskt riktigt bra. Tiden bara flög förbi och jag längtar till nästa gång så jag kan få börja jobba med de låtar vi repar in med OM.
 
När jag väl kom hem var det gymdax och därefter Biggest Looser. Gårdagen var helt enkelt en väldigt bra dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback