Fullt ös medvetslös

Det är så otroligt mycket som händer nu och schemat är fullspeckat. Jag har seminarium i envariabel på måndag men som tur var kom familjen ner i torsdags så pappa är här och hjälper mig.I onsdags var alla P-klasserna till den mytomspunna stugan som visade sig ligga på Värmdö. Eftersom i princip hela stan var avstängd på grund av presidentbesöket från usa så fick vi gå ganska långt innan vi kom fram till båten. Väl på båten satt vi längst upp med utsikt över den tomma valhallavägen på andra sidan vattnet. Lagom när vi satt oss tillrätta kom hela paraden med en massa polisfordon följt av ännu fler svarta bilar och till sist ännu fler poliser. I någon av dessa svarta bilar som vi såg köra förbi satt självaste presidenten så nu kan jag skryta om att jag är en av dom som varit 100 meter från Barrack Obama!
Efter en trevlig båttur var vi sedan framme, trodde vi. När vi hoppade av båten märkte vi ganska snabbt att phösarna satt kvar och i stället möttes vi av phöpo som sa åt oss att lägga in alla väskor i en bil och sen ställa oss på led två och två, hand i hand med den längsta till vänster, precis som på skylten.
Bilen åkte iväg och vi började traska. Efter ett tag kom vi ikapp bilen som stod vid vägrenen och fått "motorstopp" varpå vi fick börja dra bilen i ett långt rep.
Efter några hundra meter började bilen mirakulöst nog funka igen och straxt därefter var vi framme vid stugan som var en riktig upplevelse med mysiga lägereldar, lektioner i spritdrickande, historier, ölhäfv, bastu, bad och mycket mer. Helt plötsligt var klockan 6 och det var dax för städning frukost och hemfärd i buss.
Att man inte skulle få sova på hela natten visade sig inte bli något problem, som jag trodde från början. Åt minstone inte förrän envariabel-föreläsningen kl 8 dagen efter. Jag kommer fortfarande inte ihåg ett ord av vad han sa där framme eftersom jag somnade konstant hela tiden. Men det var jag ju i och för sig inte ensam om.
Eftersom jag visste att vi skulle gå till klockan 5 den dagen och jag inte ville missa CAD-lektionen på eftermiddagen gick jag hem över envariabels-övningen och tänkte sova en timme och sen åka tillbaka. Det var första gången jag sov över mitt mobilalarm kan jag säga. När jag väl vaknade stod klockan på 19.04 och jag insåg att det var lite för sent att gå på lektion. 11 timmar i sträck sov jag och inte hade jag svårt att sova ytterligare 7 timmar på natten heller. Jag är nog helt enkelt inte gjord för att dygna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback