Nog med uppehåll!

Nej nu får det allt vara nog! Nu har jag bestämt mig för att börja skriva här på riktigt igen. Jag tänkte börja berätta om lördags som var absolut helt fantastisk, om man bortser från tentan i Hållfasthetslära jag skrev på morgonen, fast den var ju i och för sig extremt skönt att få gjord. Vid klockan ett när jag var klar på KTH åkte jag vidare till Astrid Lindgrens barnsjukhus för att vara med på Operation Smiles inspirationsdag som var helt fantastisk med föreläsningar, underbart folk och en massa ny information om både LKG(Läpp-, Käk- och Gom-spalt), operationer och Operation Smile som organisation.
 
 
När vi var klara gick vi allihopa till en restaurang ca 5 minuters gångväg uppåt mot Haga där vi blev bjudna på en fantastisk middag av Postkodlotteriet(alkoholen på bilderna ingick ej i middagen). Dessutom hade både Sofie och Emma kommit ner från Uppsalagruppen vilket gjorde det hela ännu lite bättre.
 
 
Efter middagen åkte jag, Emma och Sofie hem till mig och förfestade lite innan det bar iväg till tentapub på KTH. Väl där mötte vi upp William och hela dagen, kvällen och natten blev helt enkelt den absolut bästa jag haft på länge. Vid klockan fyra somnade vi alla 4 i min säng och fyra timmar senare klev jag upp och gjorde mig i ordning för helårsmöte men verkställande utskottet för Operation Smile Unga Volontärer(Update, eftersom jag inte skrivit här på hur länge som helst: för ca 2 veckor sedan valdes jag som andra ordförande för Stockholmsgruppen vilket jag är otroligt glad och tacksam för!). Söndagsmötet som höll till på huvudkontoret på Drottninggatan började med att Operation Smiles vice VD för internationella program och medicinska angelägenheter, Ruben Ayala(som också var med under lördagen), var med och hade ett litet föredrag speciellt för oss i verkställande utskottet vilket var väldigt inspirerande. Därefter fortsatte mötet med övningar, diskussioner och planering för 2015 och framåt och vi hämtade även lunch från Panini som vi åt tillsammans på kontoret. Det var en jättemysig dag och jag tror vi alla var nöjda med vad vi åstadkom. Dock var det väldigt skönt att komma hem och sätta mig och kolla på en bra serie efter det. Lite välbehövlig lugn och ro.
 
 
I måndags var jag helt ledig så jag passade på att sova ut ordentligt och därefter åka iväg en sväng till Kungens Kurva och gå på IKEA. Köpte bland annat två lamor som jag blev väldigt nöjd med. Resterande del av dagen kollade jag klar på serien jag börjat på(The Killing säsong 2, vilken jag rekommenderar) och städade samtidigt. På tisdagen började allvaret igen med tre nya kurser: Elektroteknik, Tillämpad termodynamik, och Design och produktframtagning-Komponenter. Det blev en ganska lång och seg dag i skolan men när den väl var slut gick jag och William iväg till gymmet. Gårdagen var också rätt seg men jag antar att det är just för att det är första veckan. Den första och sista brukar alltid ta sig förbi i snigelfart. I vilket fall åkte jag till kulturhuset efter skolan för att träffa Sandra (Stockholmsgruppens andra ordförande) för att planera inför framtiden och speciellt nästa regionsmöte. När jag kommit hem därifrån passade jag på att dra iväg till gymmet igen och träna mina stackars ben som protesterar för glatta livet nu idag.
 
 
Efter sista föreläsningen idag var det dags för första repet med Osquar Mutter efter juluppehållet (Update: jag sjunger numera i Maskinsektionens orkester/band sedan någon månad tillbaka, vilket är bland det roligaste och läskigaste jag gjort i mitt liv). Vi hade ungefär lika kul som vanligt med utsvävningar och improvisationer åt alla möjliga håll. Just nu däremot ligger jag i sängen och halvt om halvt håller på att somna medan jag skriver det här, så ha gärna överseende med eventuellt konstigt språk och stavfel. Ska ta och lyssna igenom de nya låtarna vi bestämde idag en gång till och därefter njuta av en god natts sömn. God natt gott folk!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback