Hanhundar och löptikar..

När jag kommit hem efter min picknick idag så packade jag snabbt om min ryggsäck och kom på att jag skulle byta skor från conversen till mina svarta pumps, eftersom det var så härligt ute. Det tyckte jag var en fantastisk idé och det kunde det ha varit också. Om inte jag efter 100 meter mött en lösspringande liten vit hund som jag sen sprang runt i hela Bergshamra och försökte få fatt i med alla tänkbara medel. Ja hanhundar och löptikar och Bergshamraleden.. Inte alls en bra kombo. Det gick inte att få kontakt med honom i över huvud taget, inte ens med hjälp av korv. Efter att ha blivit hött med näven åt av arga män i bil, ringt polisen, fått skavsår och sprungit barfota i hela Bergshamra så tappade jag bort honom för tredje gången och inte såg skymten av honom på en kvart. Då beslutade jag mig för att gå hem och prata med grannen och kolla om hon kunde gå ut och hålla lite utkik efter honom. Efter några lite smått oroliga timmar fick jag sen reda på att Figaro, som han hette, lyckligtvis sprungit hem och nu låg och sov efter ett rejält skrovmål. Ikväll kommer jag sova gott!

Och här har vi då Figaro med matte Kjerstin Dellert.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilket jobb du gjort.Skulle ha agerat på samma sätt.Min duktiga tjej.Slutet gott allting gott.

2014-03-12 @ 22:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback