Bortglömda korgar och välkomstkommittéer

Måste säga att jag blev ganska nöjd med fodret till den småtrasiga korgen jag hittade bland våra gamla saker på Sigridsgården. Satt igår morse och sydde i någon timme och här är resultatet! Tyget kostade 30 kr och kommer från Röda Korsets second hand i Sandviken. Bandet hittade jag hemma i en låda så den sammanlagda kostnaden för allt landade på just 30 kr + då att jag har en massa tyg kvar från det lilla överkastet som jag tror kommer få bli en kudde eller två framöver.
 
 
 
När jag stillat mitt kreativitetsbehov var det dags att packa klart resväskan till Nysätern och runt 5 bar det av mot härliga Härjedalen. Vi var framme runt 10 och mötte en rätt skaplig välkomstkommitté. Som tur är har vi en fin gärdesgård runt våra stugor som kommittén får hålla sig utanför så stugorna vars tomt blir nerbajsad här på bilderna är med andra ord inte våra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback