Fodral

Det är så himla kul att kunna göra egna saker och bli riktigt nöjd med resultatet! Idag har symaskinen gått på högvarv då jag sytt klart fodralen till grodan, sytt 3 örngott och vimplar. Sen har jag klätt in en låda också och klippt ut tyget till sänggaveln jag ska tillverka lite senare. Jag har suttit flera timmar och bara fixat och donat och varit helt i en annan värld. Man behöver sånna här dagar ibland!
 
Kuddar, låda och vimplar visar jag imorgon. Här har ni fodralen och en liten beskrivning
 
Det som behövs förrutom sygrejer:
*Dragkedja
*Fleecetyg eller annat stötdämpande tyg
*Ett fint tyg
 
Dragkedjan var jag så smart att jag tog från pennfack på extrapris på Panduro för 12kr/st
 
Fleecefilten kommer från Ikea och kostar 10 kr och tygen kommer också från Panduro och var på extrapris för knappt 50kr/m
 
När man har det är det bara att sätta igång med det roliga!
 
 
Sammanlagda kostnad: ca 50 kr för båda
 
 

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag vill också ha ett till min padda!

Svar: Du får ta och åka till Panduro och köpa tyg och pennfack då! :)
Beatrice Vad-Schütt Klockervold

2013-07-03 @ 07:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback