Torsdags

Jag har ju glömt bort att berätta om i torsdags! Blev lite småtrött att skriva inlägg förra veckan när telefonen kaosade så jag tror det är därför jag glömde det. Dagen började i alla fall med en förvånansvärt bra och rolig alkoholföreläsning. Sedan var det en lunchföreläsning som var mindre bra enligt mig så men dom bjöd oss i alla fall på lunch och direkt efter den stod strömningslära på schemat. Vad strömningslära var exakt visste jag inte men jag antog att det skulle handla om el. Men icke! Strömningslära visade sig vara en föreläsning om hur man på bästa och snabbaste sätt häver öl! Denna innehöll teori, demonstration och praktik så efter föreläsningen gick vi helt enkelt ut och hävde öl! (lättöl)
Efter ölhävningen var det dax för gask (middag med en väldig massa sång) och när vi kom ut därifrån möttes vi av det här:Prommenadorkestern som stod i ett upplyst tält och spelade jazzmusik. Det var supermysigt! Bakom dom inne på caféet Brazilia spelades även lite mer modern klubbmusik (med en viss touch av klassiker som tex Ted Gärdestads satelit). Vi dansade både inne och ute men jag måste nog säga att det var roligast ute. Jag gillar jazzmusik! Det är skönt att lyssna på på något sätt och väldigt kul att dansa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback