Första dagen som nolla

Jadu! Då är jag alltså oficiellt nolla! Min dag började med det obligatoriska uppropet på KTH och följdes upp av presentation av våra frackbärande nollare samt Phöpo. Phöpo tror jag skulle föreställa skolans egna säpo med svarta kläder, solbrillor, kängor och mössa. Oavsett vad dom var exakt kom dom inklampandes i den stora salen där vi alla nya på maskinsektorn satt (maskinsektorn består av civilingenjörsutbildningarna Maskinteknik och Design och produktframtagning) och skrek, följt av en uppmaning att vi alla skulle resa på oss, varpå musik började spelas. Inmarcherandes kom därefter en massa folk med röd t-shirt och frack. Ledaren gav sedan ett litet tal och sen gick alla ut igen. Efter det fick vi också gå ut och ställa oss på led bakom respektive klasskylt(jag hamnade i P1) Efter att vi gått på led till maskinparken på skolans område fick vi köpa ett nolla-kit bestående av en keps, sångbok och en liten lapp med regler för nollor. Resten av dagen har bestått av lekar, en massa sång, ett anonymt diagnostiskt prov i matte, gratis lunch och slutligen en öl på kårhuset Nymble innan jag begav mig hemmåt igen.Det var i stora drag min dag. Just nu är jag rätt trött och mina beskrivningar är väl kanske inte på topp men jag hoppas det går att flrstå litegrann i alla fall. Jag har i alla fall haft en rolig dag och jag tror inte jag kommer vara fullt lika nervös imorgon som jag var imorse. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback