Päls eller inte päls, det är frågan

Imorse när jag och mamma var på väg hemifrån i bilen såg vi en brun klump som låg på vägen ca 200 meter från huset.
- Hade den päls? Frågade jag.
- Nejdå, sa mamma. Det var bara en smutsig snöklump från en bil.

Tänkte inte så mycket mer på det tills när vi var på väg hem igen då mamma stannade och började backa. Då såg jag att den skitiga snöklumpen som låg på min sida av vägen hade ganska så stora öron.
Fick sen veta att en granne längre ut mot Boviksvägen hade gått ner på gården en morgon där han matar rådjur och mötts av inte mindre än 7 döda rådjur. Lodjuren hade tydligen varit leksjuka. (dock inte hungriga eftersom de bara var ihjälbitna) Vågar man gå i skogen nå mer utan att vara rädd för att gå på en massmordshög av rådjur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback