Kreverar

Vart jag än kollar är det folk som fått sommarlov. Överlyckliga människor som sitter och njuter av ledighet och bara är. Jag bara ser vilken stämning det är i deras liv och hur underbart glada dom är. Själv sitter jag, stressad och pluggar biologi.

Hur kan det komma sig att hela Sverige får lov långt innan Bessemer? Huuur?! Hur kommer det sig att hela Sverige inte har någonting att göra när vi har två biologiprov kvar? Jag vet, på torsdag är det slut. Men ändå! Jag har en hel helg full, och då menar jag verkligen full, med plugg. Till och med så att jag blir oroad när jag hör att det ska komma folk och fika i en halvtimme. Det är illa. Jag kommer verkligen inte kunna slappna av förrän på torsdag för mitt schema ser för tillfället ut såhär: idag: plugga till ca 24.00, imorgon: kliva upp ca 8.30, äta frukost och sedan börja plugga, färdig vid ca 24.00 med lunch, mat, och toabesök som enda pauser, söndag: som föregående dag, måndag: börja plugga kl 8.00 fram till provet kl 13.00, 15.30 hem och plugga till nästa prov, tisdag: högbo på förmiddagen (volleyboll och bada-yey rast!!) 12.00 hem och plugga, onsdag: betygssnack och artprov hela dagen. Onsdag när skolan slutat= ANDAS.

Så egentligen onsdag eftermiddag och inte torsdag kan jag slappna av. Men i 5 dagar frammåt kommer jag bara att plugga. Kan någon nu förstå att jag är något avundsjuk på alla som redan slutat och som antagligen inte haft ett riktigt lika stressigt slut som vi pga dålig planering från lärarnas sida? Jag menar så mycket som dom proppat in i slutet för oss är inte mänskligt. Det kan inte vara så att det är likadant överallt för då skulle det ha blivit något av ett ramaskri för ett bra tag sedan känns det som. Jag kanke har fel men det känns som så.

Just nu skulle det lika gärna kunna vara vinter för jag känner verkligen ingen som helst sommar. Även fast det ser ut så här utomhus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback