Fantastiskt skönt med helg

Det är verkligen det. Även fast det kommer bli en riktig plugghelg så är det riktigt skönt. Fast något kul ska det allt bli imorgon iaf!
Har suttit och skrivit labbrapport i 5 timmar idag + en biologilektion + en idrottslektion. Fast idrotten var ju bara kul. Brännboll går alltid hem. Men jag har faktiskt börjat tycka om idrott mer och mer nu så det är ju ganska typiskt att den var den sista jag hade. I högstadiet avskydde jag idrott. Verkligen. Det fanns inget som var värre. I ettan var den vl okej men jag tyckte ändå inte om den men nu i tvåan har den bara blivit roligare och roligare så nu tycker jag det nästan är synd att den är slut. Jaja jag får väl träna hemma helt enkelt fast vi har ju haft en så superbra lärare nu i gymnasiet så honom kommer jag allt sakna lite. Otroligt snäll och omtänksam. Något annat jag tycker är väldigt bra med idrotten i gymnasiet är att man inte behöver vara BRA på allt som tex bollsport eller gymnastik för att få bra betyg. Gör man sitt bästa så räcker det. Man måste inte kunna allt och man är aldrig ett så kallat hopplöst fall. Det finns liksom inga betygskriterier för att man måste kunna passa en fotboll snyggt eller kunna stå på händer eller göra volter i ringar för att få högsta betyg. Man behöver inte vara fotbollsfantast bara för att man spelar fotboll 75% av alla lektioner för här gör man inte det till skillnad från på högstadiet. Ärligt talat så förstår jag helt och fullt sånna som skolkar från idrotten i högstadiet.

Helg nu i alla fall. SÅ skönt. Nu ska jag ta och sussa. Det märks på mig att jag är trött nu känner jag. När jag börjar skriva långa uppsatser om idrott här på bloggen är det verkligen dags att gå och lägga mig. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback