Stackars liten!

Stannade hemma idag och nu på morgonen när jag satt och tittade på tv på nedervåningen så smällde det plötsligt till i fönstret och en liten fjäderboll föll till marken. Det såg jätteläskigt ut för den satt på marken och huvudet bara föll åt sidan och sen rullade hela fågeln på sidan. Var hundra på att den hade dött men den rörde lite på sig så jag sprang ut med Dezzies handduk och plockade försiktigt upp den och la den i handduken på ett bord så inget annat djur skulle komma och ta den. Kollade så att inget var brutet och som tur var så verkade den intakt, dock avtuppad. Gick in igen och sökte på "fågel som flugit in i fönstret" och läste på djurensö att man skulle vara rädd om nacken eftersom den kunde ha fått hjärnskakning och lägga den i ett tyst rum i en låda med lufthål. Men jag lät den ligga på handduken lite till eftersom det såg ut som om den kvicknade till lite vilket var bra för efter typ 20 min så flög den iväg helt själv. Vid det ögonblicket stod jag och hoppade av lycka :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback