Mindre bra dag kan man väl säga

Dagen började med att jag satt på siggan och hade sista-minuten-plugg inför fysikprovet nu på morgonen. När klockan vad kvart i 10 tänkte jag cykla iväg men jag vet inte riktigt vad jag gjorde för den han bli typ tio-fem i innan jag satte mig på cykeln med kaos i huvudet. Cyklade för full rulle i motvind och när jag äntligen var framme i skolan efter vad som kändes som en halvtimme och trodde jag skulle vara sen till provet var klockan fyra i 10 vilket var ganska förvirrande men ändå positivt eftersom jag började 5 över. Provet började och det gick väl inte så bra kan man väll lugnt säga. Han inte ens med att göra alla uppgifter.

Efter det var det bara att glömma fysiken och försöka fokusera på restan av dagen som bestod av 1,5 timme matte C och Kemi B.  Matten gick bra men när jag sen skulle ta upp mina lycklar ur väskan för att kunna låsa upp skåpet så var dom borta. Jag hade dom när jag tog ut böckerna till matten men sen hade jag ingen aning om var jag gjort av dom. Sprang runt och letade efter dom både i matteklassrummet, skåprummet, kaffeterian och ljussalen där jag varit men kunde inte hitta dom. Missade typ en halvtimme av kemilektionen för det men som tur var hade Liisa bara gått igenom kommande fredag då vi ska till BMC i Uppsala samt gett ut dom rättade proven sedan förra veckan. Ville ändå inte kolla på det eftersom inte heller det gick så bra så det spelade inte så stor roll. Tänkte bara fråga om vad jag fick för betyg sen och slippa att se själva provet.

När kemin var slut skulle egentligen jag och tessan gått och gymmat men eftersom jag inte hade några nycklar där både skåpnyckel, cykelnyckel och passerkort är så kunde jag varkan öppna skåpet eller låsa upp cykeln. Ringde mamma som sa att pappa skulle sluta en kvart innan jag gjorde och att han i så fall kunde åka till siggan och hämta min extranyckel till skåpet som mamma hittade. Han slutade dock mötet ganska mycket senare så mamma var snäll och lämnade av nyckeln åt mig. Kruxet var dock att jag måste till baksidan för att kunna möta mamma och då måsta jag gå ut ur skåprummet vars dörr slår igen och öppnas inte utan passerkort och eftersom klockan var 4 så hade alla på nv slutat. Som tur var kunde emma och elin stanna kvar i skåprummet några sekunder så jag kom in igen efter att ha hämtat nyckeln. Så jag sprang i högklackat genom hela skolan för allt jag var värd och hämtade snabbt upp nyckeln och sprang tillbaka bara för att upptäcka att det var nyckeln till mitt gamla lås. Sista utvägen var då att klippa upp låset men eftersom inte ens vaktmästaren var kvar kunde jag inte göra det heller. Blev till att ringa till mamma igen som vände och hämtade upp mig.

Väl på siggan igen hämtade pappa ett cykelställ för att min cykel inte skulle bli heltrashad i natt och så åkte vi till bessemer igen och hämtade cykeln. Kände mig som en cykeltjuv när jag gick och lyfte bakdäcket på en låst cykel i typ 50 m innan jag kunde komma fram till bilen vilket inte heller var så lätt i klackar. Det positiva med klackarna dock var väl att jag nog knappast såg ut som en cykeltjuv när jag gick förbi bilkön till rondellen. Men helt ärligt så måste jag nog säga att jag inte ser så tattig ut annars heller. Bilturen hem tar jag inte ens upp.

Väl hemma nu så har jag hittat en extranyckel till skåpet så nu kommer jag åt minstone in i skåpen och hämta böcker och jacka. Förhoppningsvis har jag kanske möjligtvis råkat lyckas med att låsa in nycklarna i skåpet. Blir överlycklig imorgon om det är så kan jag ju säga. Tänker inte säga Wish me good luck den här gången för det hade snarare motsatt effekt igår. Nu ska jag gå ut och gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback