Kladdkakans dag

Idag var det kladdkakans dag men i stället för att gå hem och baka en kladdkaka så var jag på boxning. Lite skillnad där kanske. När jag kom hem satt jag framför brasan och åt kräftsoppa. Dagen kunde inte slutat på ett bättre sätt.

Tidigare idag så var vi på sandvik och kollade på stålverket och stålforskningen. Åt jättegod lunch på storsjömässen också. Jag kan inte fatta att göranssonska får äta där varenda dag. Även fast jag tycker vår skolmat har förbättrats de senaste åren så måste jag erkänna att jag är rejält avundsjuk just nu. Texmextallriken var sååå god!
Det var faktiskt värt att behöva gå på stålgaller ganska många meter upp i luften i stålverket för att få äta lunchen. Eller ja kanske inte just när man stod och försökte gå på de ställen där man såg att det var något rör under sig så att ifall att gallret skulle lossna skulle jag möjligtvis kunna klamra fast mig i någonting. Att hitta rören utan att titta ner var dock lite svårare. Ut kom jag i alla fall! Intakt!

Nu blir det sängen för min del, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback