Tips från coachen - mikrovågsugnen

Med mikrovågsugnen kan man misslyckas med mycket men för att lyckas har jag här listat tre smarta mikrotips!

1. Ska du värma en fryst bulle på fryseffekt sätt den då inte på 8 minuter(det är något för mycket). Detta kommer med största sannolikhet resultera i en väldigt stenhård bulle. Närdu väl tagit ut den efter 8 minuter och den är stenhård, observera att detta inte betyder att denna fortfarande är djupfryst så för guds skull sätt inte in den på två minuter till.

2. Kom alltid ihåg att ta av locket på matlådan du ska värma i mikron. Gör du inte detta finns risken för att matlådan sprängs. Detta har jag hört kan vara lite extra jobbigt när man är i skolan och ska värma på sin lunchlåda.

3. Om du har köpt american pancakes på lidl i plastförpackning och ska värma dessa i mikron, stoppa inte in hela förpackningen. Plast har en nämligen en tendens att smälta i mikron. Bara ett litet tips.

Jag hoppas att mina fina små riktlinjer hjälpt någon där ute!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Man lär så länge man lever har jag hört,och tur är väl det.Den där mikron och du har visst inte funnit varandra än.Men det kommer ska du se.
Puss på dig mitt hjärta.

Svar: Nja det kan jag ju inte påstå att vi har. Vi får hoppas det! PUSS <3
Beatrice Vad-Schütt Klockervold

2014-02-04 @ 09:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback