Tips från coachen nu i slutspurten av året

Jag är medveten om att jag inte har skrivit ett jota här på en och en halv månad, vilket är synd för det har hänt en del. Jag har liksom tappat min skrivarlust. Kanske har den kommit tillbaka litegrann nu. Vi får väll se helt enkelt. Jag tänkte i alla fall avsluta 2014 med ett litet inlägg med ett rykande hett tips gällande vattentäta termosmuggar. Här kommer det!
 
Om ni exempelvis befinner er på er studieort med en fruktansvärd halsfluss och ni känner er så ömkliga och tycker så synd om er själva att ni låter er käre far komma och hämta hem er; låt då för guds skull bli att ta med en termosmugg med te, honung och mjölk i om ni ändå vet att ni antagligen inte kommer kunna dricka upp den på vägen. Om ni ändå gör detta, fastän ni knappt kan svälja ner vanligt vatten, se då till att tömma ur termosmuggen när ni väl anlänt till er slutdestination. Om ni mot förmodan glömmer det, se då till att komma på att göra detta inom en väldigt snar framtid. Om ni inte följt tidigare råd och termosmuggen fylls på och glöms bort ungefär den 16 december, och hittas på först sisådär kvällen den 30 december har jag hört att påföljande konsekvenser inte är speciellt roliga för någon som önskar vistas i ert hus inom en snar framtid. För anledningen till att muggens lock från första början inte går att skruva av är nämligen inte att det fastnat lite honung i kanten. Den egentliga anledningen är med största sannolikhet att den vill explodera så snart som möjligt av det tryck som skapats av, den tidigare, heta drycken. När den väl, till er stora förvåning, gjort detta kommer ni upptäcka resultatet av den kemiska reaktion som sker av att lämna varm mjölk i en tät behållare under två veckors tid. Nämligen att denna nya substans som bildas lämnar efter sig en odör av döden i hela huset för resten av kvällen som (även när ni skrubbat både fönster, väggar, skåpluckor, diskho, och blomkrukor med mera från föregående explosion) varken klorin eller ättika kommer lyckas dölja.
 
Om ni ändå någon gång i ert liv lyckas göra detta finns det faktiskt en positiv sak i det hela. Jag har hört från en ytterst trovärdig källa att ni aldrig någonsin kommer göra samma misstag en gång till. Gott slut på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Heidie

Hahaha underbart inlägg Bea! Ska genast gå ut i bilen och hämta min termosmugg som stått där sen

Svar: Haha tack! Det skulle jag starkt rekommendera, öppna den utomhus bara! ;)
Beatrice Vad-Schütt Klockervold

2014-12-31 @ 10:08:27
Postat av: Heidie

den 19:e dec. 😁

2014-12-31 @ 10:09:25
Postat av: Jonna

haha, dagens skratt! Gjorde något liknande när jag hittade Johannes kaffe mugg. Latte... fy fan säger jag bara. den var dock inte full som tur va. Har hört att parfymerade bomullstussar tejpade under näsan skall dämpa odören!

Svar: Haha ja helt sjukt. Oh värt att testa!! ;)
Beatrice Vad-Schütt Klockervold

2014-12-31 @ 10:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback