Dagens auktion

Idag fick farfar vara hundvakt när jag, mamma, pappa och farmor åkte in till Gävle på auktion. Väl där träffade vi på Heidie, Anne och Lasse också.
Grejerna var från ett dödsbo i Bönan och det var väldigt mycket fint där tyckte jag och till extremt bra priser dessutom. Sen är det ju som så att det är så jäkla roligt  att ropa in grejer på auktion, verkligen skitkul!
 
Här är de flesta av mina fynd för dagen. Jag köpte en tavla och schackbrädet längst ner också, och så fick jag en jättefin linneduk av kära moster Anne också. När vi kom hem kan ni ju tänka er att hade vi i princip halva auktionen med oss i bakluckan. Det var till och med så att damerna som tog betalt till slut automatiskt kom fram till oss även fast det inte var vi som hade ropat in den senaste grejen.
 
Förrutom saken fick vi med oss en hel del skratt från dagen. Jag och pappa bjöd också resten av salen på ett rejält skratt. Det var nämligen så att jag, farmor och Heidie satt på en rad och mamma och pappa på raden framför oss och så kom den röda servisen fram på auktionsbordet med startpris på 50 kr. Ingen annan än jag räckte upp handen och jag tänkte nöjt att den där fick jag till ett riktigt vrakpris, hihi! MEN, precis innan killen hann slå klubban i bordet ser jag till min stora häpnad att handen framför mig räcks upp. "Men pappa det är ju jag!" tjuter jag rakt ut. Ja, ni kan ju förstå att det var en och annan som tyckte det var rätt kul.
 
Här är schackbrädet jag ropade in också för en hundring, klart värt! Tycker det var riktigt coolt och det skulle vara kul att veta var det kom ifrån. Är nog inte värt så många kronor men det skulle ändå vara kul att veta. Figurerna tror jag är gjutna och det står Greece på baksidan av någon så jag antar att det är därifrån någonstans det är men det skulle vara kul att veta mer exakt!
 
Ja det har varit en fantastiskt rolig dag och det lär bli fler auktioner med familjen i sommar kan jag säga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback