10 dagar

Allt, inklusive alla kläder, är nu färdigrensat och nerpackat och efter maten åker vi ner till Stockholm. Det känns otroligt overkligt att jag om 10 dagar kommer sitta i Blå hallen i Stadshuset och lyssna på min nya rektor. I ett hav av okända människor. Men ju mer jag börjar förstå det ju mer panikslagen blir jag. Högskola har ju alltid varit så långt borta och så onåbart men nu är det plötsligt skrämmande nära. Snart börjar ett nytt kapitel i livet.
 
Igår åskade det och blixtrade det så otroligt mycket så jag gick ut och höll tumarna för att jag skulle kuna fånga en liten blixt med kameran. Men icke. Det var aldeles för tjocka moln i vägen så det enda som gick att se från där jag stod var plötsligt upplysta moln när blixtrarna slog i marken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback