Sommar och biologiprov

Tror jag tar tillbaka det jag sa igår om att sommaren var här. Möttes trots allt av en bild på tvn med slasksnö imorse som tyvärr inte var tagen så långt upp i landet som man skulle kunna hoppats. För övrigt skrev vi biologiprovet idag vilket jag tror gick bra!

Det ver väl kanske lite förhastat att säga att sommaren var här men det känns verkligen som så stundvis. Det är ju så fint ute! Men vad vi definitivt kan konstatera är att våren är här. Eller ja, närmar sig sitt slut skulle jag vilja säga. Jag menar 12 månader, 4 årstider, tre månader per årstid. Vinter: december-februari, Vår: mars-maj, Sommar: juni-augusti, Höst: september-november. Det är den 7e idag. En vecka har gått på maj. Tre veckor återstår = Tre veckor till sommar! Inte så illa ändå!



Skrev biologiprovet idag som jag laddat för ända sedan i onsdags. Sammanlagt över 24 timmar har jag pluggat och hela dagen har jag levt biologi. Känns nästan som om imorse var för en vecka sedan. Inte för att dagen gått segt på något sätt men det känns bara som om det var väldigt länge sedan, även fast jag sov bort tre timmar när jag kom hem.
Provet tror jag gick ganska bra. Det var bara en definition jag vet att jag fick fel på nämligen malaria. Inte så att jag inte vet på ett ungefär vad malaria är. Jag menar alla vet väl att malaria är en sjukdom som främst finns i länder och som sprids med myggor men det är det som är grejen med biologi och definitioner, man måste vara så exakt. Det ska ju inte finnas några tvivel om, eller andra alternativ till det ordet man ska definiera. Dvs att det inte bara räcker med att skriva att malaria är en sjukdom som sprids av myggor då det också skulle kunna stämma in på flera andra sjukdomar. Exakt och kortfattad. Det är vad som krävs i biologi. Men om man bortser från den definitionen tror jag att det gick riktigt bra, och det var ju bara ett poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback