Dagens goda gärning!

Räddade just livet på en andunge som fastnat i vårat staket nere vid stranden! Skulle gå ner och mata en andmamma och hennes tre ungar men när jag kom ner till bryggan hörde jag något som pep bakom mig och då satt det fast en liten andbäbis i staketet. Satt och höll i den tills dess att pappa kommit ner med tång så vi kunde klippa loss den. Fick lite panik när jag såg att den blödde men det såg ut att vara ganska ytligt för han kunde röra på både vingen och stjärten och det var därifrån blodet kom. Nu hoppas jag bara på att han hittade på mamman som stack när hon såg att jag kom ner i vattnet och att han klarar sig från dom där jäkla måsarna. Tror nog att den lyckas hitta på henne för dom brukar ju vara ganska duktiga på sånt där. Det var den andra fågeln jag räddat i år! En blåmes och en andbäbis, inte illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback