Man slutar aldrig att förvånas

Har precis kommit in efter att ha varit ute och åkt en massa skoter och fyrhjuling med Tessan. Härlig dag med bra före. Nu fryser jag lite om fötterna så jag tror jag ska ta och krypa ner under en filt eller ett täcke och vänta på att maten blir klar.
Blev inge kort knäppta ideg heller. Inte för att jag inte tog med kameran eller för att det var för mulet utan för att jag satte batteriet på laddning imorse för att jag skulle kunna knäppa kort idag. Det låg nämligen kvar på laddning när jag bar mig av med kameran. Det är ganska svårt att knäppa kort med en kamera utan batteri.


____________________________________________________________________________________________________
Ibland så blir man något förvänad över hur lite liv vissa människor verkar ha. När jag loggade in idag på bloggen så hade jag fått någon konstig kommentar som sa "Du jag tog den bilden från we♥it, och man får ta alla bilder därifrån.!". Först så fattade jag inte ett dugg så jag gick in på hennes blogg och kollade och såg att en av mina bilder på hennes blogg med en kommenter där det stod i caps lock något i stil med att hon kopierat min bild och att hon borde ha frågat först. Dessutom hade personen som skrivit kommentaren angett mitt namn och min bloggadress. Något förvånad jag blev kan jag ju säga. Är det verkligen folk därute som sitter och kollar igenom massa sidor och letar efter kopierade bildet eller var det bara en tillfällighet att personen såg att hon kopierat min bild? Jag vet inte. Flok slutar aldrig att förvåna mig.
Vill bara säga att det är helt ok att folk kopierar mina bilder så länge man inte redigerar dom. Eftersom min bloggadress och namn står på alla mina bilder så är det inte för min skull nödvändigt att skriva att bilden kommer ifrån min blogg.
Förövrigt måste jag bara tilllägga att "man får ta alla bilder därifrån" som tjejen som äger bloggen skrev till mig sa inte är helt korrekt. Då vem som helst kan lägga till vilka bilder som helst på sidan we♥it, även om de inte är ens egna, gäller självklart inte att man kan kopiera dom hejvilt. Man får kopiera bilder OM man uppger upphovsman och/eller sidan de kommer ifrån. Och det måste man alltid komma ihåg. För även om jag inte riktigt bryr mig så finns det andra som gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback