En annan del av Stockholm

Igår åkte systeryster Heidie och jag till Stockholm för en mysig helg där. Idag har vi shoppat lite men mest bara gått runt på söder och knäppt kort och bara gått. Har varit en helt perfekt dag och det var så skönt att bara vara. Hade aldrig hittat till dom ställen vi gick till utan Heidie kan jag ju säga
Till lunch gick vi in på ett litet mysigt café på Skånegatan som hette Café Gildas Rum och åt toasts. Verkligen ett café att rekommendera.Riktigt bra mat och jag älskade verkligen deras inredning. Att tänka på är dock att om man känner för att gå på toaletten observera höjdskillnader i golvet. Både i rummet till toaletten där det är ett rejält trappsteg ner och även in på toan där det är ett lika stort trappstag upp. När man redan skrattar efter att ha flygit ner för det första trappsteget är det lätt att snubbla över det andra. Bara ett tips
Efter det fortsatte vi gå
Fortsättning följer imorgon med resten av alla foton från idag. Helt sjukt vad snabbt dagen gick. Helt plötsligt var den bara slut
Ett till tips på tal om höjdskillnader. På vissa av monkeys butiker kan det vara en liten tröskel ut från provrummet. Om man inte vill göra en storslagen entre så kan man ju kanske ta och lyfta på fötterna där också.

Kommentarer
Postat av: Elinor

Jag dör. Du har fotat precis i min lilla lägenhet i stan. Riktigt mysfaktor måste jag säga. Älskar söder på hösten.

2011-10-31 @ 15:38:38
URL: http://nomoresadsongs.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback