Dagg

Måste säga att jag älskar hösten. Så länge den inte är slaskig så tycker jag den är jättemysig, eller ja när man sitter inne vid brasan och målar så kan det ju vara mysigt det också. Har inte ens så mycket emot regnet. Tvärt om om man är innomhus och hör hur det smattrar mot taket.
Idag har jag varit ledig, studiedag. Jätteskönt att bara få gå hemma och bara vara. Måla lite, gå ut och gå, sitta under en filt och dricka te. Det är livet! Vissa tycker att jag borde skaffa något att göra och att jag har för mycket tid men helt ärligt så gör jag för det mesta hellre det än något annat mer socialt. Låter kanske konstigt men jag tycker det är skönt. Det är delvis därför jag älskar att bo där jag gör. Då har jag en ursäkt till att bara vara hemma. Jag kan ju inte ens ta mig någon annanstans även om jag skulle vilja. Det går ju inte ens någon buss. Fantastiskt härligt enligt mig. Och nu säger jag inte att jag inte tycker om att vara med mina vänner. Jag älskar er också men det är bara skönt att få dissa er ibland och bara få vara eremit för en dag eller två, haha
(Enda sällskapet jag verkligen är i behov av när jag är hemma, världens sötaste hund. Utan henne skulle det nog bli lite ensamt ändå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback